0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
روکش یو وی uv چیست و چه مزایایی دارد؟

روکش یو وی uv چیست و چه مزایایی دارد؟

پوشش UV چگونه کار می کند؟

در واقع پس از اتمام کار چاپ می توان از این پوشش در تمام یا قسمت های خاصی از کار چاپ استفاده کرد.

پوشش UV یک روکش براق است که براقیت بالایی به کار چاپ اضافه می کند و روکشی شبیه عکس ایجاد می کند.

استفاده از اشعه ماوراء بنفش این است که تمام سطح کارت پستال یا سایر مواد چاپی را با لایه های پوششی می پوشانند و با استفاده از لامپ های فرابنفش خشک می کنند تا تغییری در طیف رنگ ایجاد نشود و کوچکترین لکه روی کار چاپ شده باقی بماند .

در واقع، پوشش UV برای دو منظور استفاده می شود:

  1. ایجاد لایه محافظ در برابر عوامل فرسایشی
  2. می توان با مات کردن یا براق کردن سطح چاپ شده، رنگ ها را جذاب تر کرد

البته هدف از استفاده از پوشش UV ایجاد جلوه های بصری به جای ایجاد لایه محافظ است، اما این افکت ها می توانند سطحی براق یا مات یا خلاقیت های خاص باشند.
UV

 

آیا پوشش UV برای شما مناسب است؟

پوشش UV از کار شما در برابر سایش محافظت می کند. البته زمانی که می خواهید یک قطعه چاپی بادوام، تمیز و براق با پوشش UV ایجاد کنید، باید از وزن و مواد مناسب کاغذ برای آن قطعه در پروژه چاپی خود استفاده کنید. در این صورت با صرف مبلغی معقول به بالاترین کیفیت دست خواهید یافت و در واقع شغل دائمی خواهید داشت.
بیایید صادق باشیم، هیچ کس دوست ندارد کارت پستالی با لکه جوهر یا اثر انگشت در مجموعه خود داشته باشد. می‌دانید که صفحات چاپ شده شما دائماً با دست مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین یک پوشش محافظ UV گزینه خوبی برای جلوگیری از لکه شدن و لکه شدن چاپ‌های شما است.

می توان گفت که این پوشش یک مانع مناسب در برابر آسیب ایجاد می کند و یک لایه محافظ در حین حمل و نقل اضافه می کند و تضمین می کند که طرح های چاپ شده خود را به همان اندازه که هنگام چاپ واضح و شفاف هستند دریافت کنید.

UV نوعی پوشش سلفون است که روی چاپ ها قرار می گیرد و جدا از زیبایی که به چاپ می بخشد، رنگ های چاپ شده را نیز خشک و ثابت می کند. هنگامی که اشعه ماوراء بنفش بر روی سطح چاپ شده اعمال می شود، رنگ ها از مات به براق تغییر می کنند و در نتیجه تصویر چاپی زیباتر می شود.

معمولا از پوشش UV در چاپ کارت ویزیت استفاده می شود تا جذابیت خاصی به کارت بدهد و آن را متفاوت جلوه دهد.


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات