0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
فکس چیست و چه کاربردی دارد؟

فکس چیست و چه کاربردی دارد؟

تعریف فکس

فکس دستگاه یا نرم افزاری است که امکان ارسال و دریافت نامه ، برگه و مدارک با استفاده از خطوط تلفن را برای شما مهیا میکند.

پیشرفت تکنولوژی و روند رو به رشد جوامع بشری، امروزه انجام هرکاری را آنقدر آسوده کرده است که با وجود فناوری‌هایی که با انها روبرو هستیم، دیگر دغدغه‌ای در ذهن بشر باقی نمی ماند.
یکی از این اختراعات پرمخاطب، تلفن و فکس می باشد که با گذر زمان هنوز هم جایگاه ویژه‌ای به خودشان اختصاص داده اند.

 

نام دیگر فکس چیست؟

نام دیگر فکس دورنگار است.

 

روش های ارسال فکس

دستگاه فکس
وب سایت
اپلیکیشن
 

 

روش ارسال فکس به چه صورت است؟

برا ارسال فکس ابتدا مطمین میشویم که دستگاه فکس روشن است ، سپس کاغذ ، مدرک ویا نامه مورد نظر خود را در ورودی دستگاه قرار میدهیم.
سپس شماره دریافت کننده فکس را شماره گیری میکنیم ، اگر خط مقصد مورد نظر شما مستقیما به دستگاه به فکس متصل بود ، بعد از شنیدن صدای بوق دکمه استارت روی دستگاه خود را فشار میدهیم.
ولی اگر دستگاه مقصد به صورت مستقیم روی فکس نبود از فرد پاسخ دهنده تلفن درخواست میکنیم فکس را استارت کند و پس از شنیدن صدای بوق دستگاه خود را نیز استارت کنید.

 

شماره فکس چگونه است؟

شماره فکس با توجه به توضیحات روش ارسال فکس  عبارت است از: دستگاه فکس شما به هر خط تلفنی وصل باشد ، آن شماره ، شماره فکس شما نیز هست.

 

دستگاه فکس چه فواید و کاربردهایی دارد؟

دستگاه فکس و یا دورنگار، برای اولین بار در سال 1902 میلادی در المان اختراع شد و تاکنون مورد استقبال بی نظیر بشر قرار گرفته است.
امروزه فکس و یا فاکس یک دستگاه کاربردی و ضروری در هر اداره و یا سازمانی است که نقش مهمی در ارسال و دریافت تصویر یک مدرک دارد.
در واقع فکس به شما این امکان را می‌دهد که در هر کجای جهان که باشید بتوانید ارسال و دریافت تصویر موردنظرتان را در کمتر از چند دقیقه انجام دهید.
به طور کلی فکس به منظور ارسال و دریافت فکس توسط خطوط تلفن در هر سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ویژگی هایی که دستگاه فکس دارد!

فکس ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فردی دارد، به عنوان مثال می توانید از طریق آن مدارک و اسناد و انواع نامه های مهم و ضروری را برای فرد دیگری در سرتاسر جهان ارسال کنید.

 

روش کار دستگاه فکس

در واقع کار دستگاه فکس به اینصورت است که تصویر، مدرک و نامه‌ی شما را به کدهایی تبدیل می کند که توسط خطوط شهری قابل ارسال باشند.

 

انواع دستگاه فکس

انواع دستگاه فکس عبارت است از:  کاربنی، لیرزی و حرارتی تولید و به بازار عرضه شده است که باید با توجه به اداره و یا شرکت خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

فکس حرارتی

این دستگاه های فکس مشابه دستگاه های کارت خوان هستند ، سرعت کمی دارند و برای استفاده از انها باید از کاغذهای مخصوص حرارتی استفاده کرد.

فکس حرارتی

 

فکس کاربنی

چاپ روی برگه در این دستگاه ها توسط رول های کاربنی انجام میگیرد ، این فکس ها دارای کاربن های مخصوص خود هستند و در برخی مدل ها بعد از سالیان یافتن کاربن هم اندازه و مخصوص دستگاه شما کاری دشوار خواهد بود ولی این دستگاه ها دارای سرعت و کیفیت بالاتری نسبت به فکس های حرارتی هستند.

فکس کاربنی

فکس لیزری

فکس های لیزری به روز ترین مدل دستگاه های فکس هستند که هم سرعت بالایی دارند و هم کیفت غیر قابل مقایسه با نمونه های قبلی.
این دستگاه ها داری مواد مصرفی ارزان و در دسرس هستند و تنوع بالایی از تمام مقیاس ها دارند.
فکس های 2 ، 3 و حتی 4 کاره در بازار موجود هست که تمام نیازهای فکسی ، اسکنی ، چاپی و حتی کپی شما را رفع میکنند.

فکس لیزری

ارسال فکس از طررق وب سایت و اپلیکیشن

ارسال فکس از طریق وب سایت ها و اپلیکیسنها با پیشرفت تکنولوژی به راحتی امکان پذیر شده است.
این سایت ها و اپلیکیشن ها دارای شمارهای عمومی و اختصاصی هستند که هم از طریق دستگاه فکس و هم از طریق وب یا اپلیکیشن دیگر میتوان به راحتی ارسال و دریافت فکس انجام داد.
این روش مزیت های بسیاری از جمله عدم هزینه های ملیونی برای خرید دستگاه را دارد.

 

چه فکسی بخریم؟

اینکه از چه نوع فکسی خریداری کنید نیز بستگی به نیاز و انتظار شما از فکس دارد.
به عنوان مثال اگر در سازمان و یا شرکت، افراد زیادی از فکس استفاده می کنند و نامه‌های ارسالی و دریافتی زیاد است، بهتر است از فکس لیزری خریداری کنید، ولی اگر نیازتان محدود است و تنها یک نفر از آن استفاده می‌کند، فکس کاربنی می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد.
ولی اگر مصارف دیگری مانند پرینت و کپی و... هم دارید پس بهترین گزینه دستگاه های پرینتر 4 کاره هستند.


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات