0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
بروشور چیست و  چه کاربردی دارد؟

بروشور چیست و چه کاربردی دارد؟


بروشور یکی از متداولترین و بارزترین نوع تبلیغات چاپی است، که در یک صفحه پشت و رو چاپ میشود و در مدل های مختلف چند لتی طراحی و چاپ می شود.
بروشور یک مجموعه از اطلاعات کلی و جزئی در رابطه با محصول است، که برای راحتی و سهولت مشتری در آن درج می شود و غالبا ارزان و مقرون به صرفه هستند و در اندازه های مختلف و با سلیقه‌ی خود مشتری به چاپ می رسند.
همچنین چاپ بروشورها به دلیل مصرف بالای آنها در سال و توزیع در بین سایر مصرف کنندگان، در تیتراژهای بالا بوده و گرم کاغذ به انتخاب خود شما انجام می‌شود، یکی از مزیت‌های بروشورهای تبلیغاتی استفاده از کاغذ در گرم پایین و ارزان است و همچنین چون تعداد صفحات آنها کم است، با استقبال مشتری و مصرف کننده قرار می گیرد.


هدف از چاپ بروشور چیست؟

از بروشور برای اطلاع رسانی کامل و دقیق در مورد یک محصول استفاده می‌شود.
به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند، یکی از مشتریان ثابت بروشورها هستند، آنها برای محصول جدید خود بروشور چاپ می‌کنند تا بتوانند به صورت کلی و با ذکر جزئیات، به معرفی و چگونه استفاده از محصول بپردازند.
هدف از چاپ بروشور هم معرفی و نحوه ی استفاده از محصول است.


مزایای بروشور

بروشورها صرفا برای یک نوع محصول طراحی می شوند، از این رو طراحی آن راحت و ساده است و شما می توانید با تعدادی عکس و متن، یک بروشور تبلیغاتی زیبا داشته باشید.
بروشورها کوچک و قابل حمل هستند و مصرف کننده می تواند آنها را با خود به همراه داشته باشد تا در هر زمانی که میخواهد از محصول استفاده کند، از مطالبی که در بروشور گنجانده شده، استفاده کند.
بروشورها یکی از پرکاربردترین نوع تبلیغات هستند که هر ساله با تیتراژهای بسیار بالا و در طرح های متعدد طراحی و چاپ می شوند.
بنابراین برای تبلیغات هر نوع محصولی مثمر ثمر است.


طراحی بروشور

هدفتان از طراحی بروشور چیست؟ و آیا مصرف کنندگان محصول خود را به خوبی می شناسید؟
اطلاعاتی که قرار است در مورد محصول شما در بروشور درج گردد، تا چه حد کامل و قابل استفاده است؟
از تصاویر با کیفیت و زیبا در بروشور استفاده کنید و متن اطلاعات را طوری انتخاب نمایید که مصرف کننده با خواندن آن، به راحتی از محصول شما استفاده کند.
در طراحی بروشور، از فونت یکسانی استفاده کنید و عنوان ها را ساده و جذاب انتخاب نمایید.

اندازه های بروشور

بروشورها در اندازه‌های متعددی طراحی و چاپ می شوند، منتها قطع رایج آنها، A4 و A5 است که روی هم تا می‌شوند و به آنها لت گفته می شود.
در مدل های مختلف بروشورهای چند لتی، بروشورهای فرمی، تاشو و منگنه دار وجود دارند. در این میان بروشورهای لتی به دلیل راحتی و عدم نیاز به دوخت صفحات، بیشترین بازخورد را داشته است.
علت استفاده از این دو سایز در طراحی بروشور عموما به دلیل مصرف پایین کاغذ می باشد و هزینه بالایی هم نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: کاتالوگ چیست؟


تفاوت کاتالوگ و بروشور

بروشور تنها یک صفحه دارد ولی کاتالوگ در واقع کتابچه ای است که داری چندین صفحه است.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

قیمت بروشور

برای تعیین قیمت کاتالوگ موارد بسیار زیادی موثر هستند
این موارد عبارت اند از : ابعاد ، جنس و گرماژ کاغذ ، تعداد  و...
پس نمیتوان قیمت یا بازه قیمتی ای برای کاتالوگ اعلام کرد.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

 


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات